FANDOM

,,Jestem Lana Arwen Lazar! Mój tata lubił komiksy, więc dał mi na imię Lana na cześć dziewczyny Supermana, Lany Lang. A mama dołożyła imię Arweny, elfickiej księżniczki z Władcy Pierścieni. I nigdy, ale to nigdy nie robię tego, co mi każą. [...] Dam ci śmierć!"

Lana Arwen Lazar do Gaiaphage, Faza Druga: Głód

Lana "Uzdrowicielka" Arwen Lazar - jedna z bohaterek pierwszoplanowych. Ma czternaście lat, ciemne, proste włosy i małe oczy. W ETAP-ie znana jest jako Uzdrowicielka. Jej najlepszym przyjacielem jest pies - labrador Patrick. Mimo że w szkole w Las Vegas była popularną osobą, w Perdido Beach wybiera samotność. To ona jako pierwsza spotkała mówiące kojoty oraz Ciemność.

HistoriaEdytuj

Lana (2)

Lana Arwen Lazar w zwiastunie ,,Fazy Czwartej: Plagi"

Rodzce Lany przeprowadzili się z Perdido Beach do Las Vegas. Tam w szkole dziewczyna zaczęła chodzić z chłopakiem o imieniu Tony. Miał on wysokie notowania, które i jej przynosiły pożytek. Jednak ona też musiała coś dla niego robić - przemycała alkohol. Przed ETAP-em, kiedy próbowała ukraść wódkę z domu, została złapana. Rodzice wysłali ją wtedy z powrotem do Perdido Beach, do dziadka Luke'a.

W dniu nastania ETAP-u, jechała z dziadkiem samochodem na jego farmę. W pewnej chwili on zniknął, a samochód zjechał na pobocze i przekoziołkował kilka razy. Ranna Lana przeleżała cały dzień i noc na pustyni, wykrwawiając się na śmierć. Przed dzikimi zwierzętami bronił ją jej pies Patrick, jednak i on w końcu został ranny. Załamana dziewczyna przyłożyła ręce do jego rany. Kiedy następnego dnia się obudziła, psu nic nie było. W ten sposób odkryła swoją moc - uzdrawianie, dzięki której później wyleczyła i siebie.

Lana wraz z Patrickiem przez długi czas wędrowała wzdłuż bariery bez jedzenia i picia. W końcu, kiedy byli na skraju wyczerpania, dotarli do chatki Jima Pustelnika, jak ją później nazwała. Spędziła w niej dwa dni, podczas których poraz pierwszy usłyszała kojoty. Wtedy również została uratowana przed nimi przez latającego węża. Później postanowiła ruszyć śladami opon samochodu prowadzących od domu. Doszła w ten sposób do kopalni złota. Odkryła tam zwłoki wcześniejszego mieszkańca chatki, zamordowanego przez Przywódcę Stada kojotów.  Szukając w niej kluczyków od samochodu, została zaatakowana przez mówiące kojoty i zmuszona do wędrówki. Wcześniej kojoty zapędziły ją do Gaiaphage.Po pewnym czasie spróbowała uciec od stada kojotów - użyła podstępu, aby wymknąć się im z powrotem do chatki.Została tam uwięziona, bojąc się wyjść z domu. Nieco później, nadal w chatce,spotkała i uratowała Sama, Astrid i jej małego braciszka - Pete'a, a także Edilia oraz Quinna. Kojoty podpaliły domek. Po tym, jak Sam użył swojej mocy, aby obronić ich przed kojotami, ruszyła razem z nimi w dalszą drogę. Razem z Samem i resztą zostałą złapana w pułapkę przez Drake'a i Jacka. Po ucieczce z Coates, wyleczyła wszystkie dzieci, które miały zabetonowane ręce.

Kiedy była już w Perdido Beach, została porwana przez Drake'a, który chciał, żeby wyleczyła mu rękę spaloną przez Sama. Przeszkodziły im w tym jednak kojoty, które zabrały ich do jaskini. Tam Gaiaphage, używając ciała i mocy Lany, dał Drake'owi nową rękę-bicz. Po tym zdarzeniu Lana przebywała z Drakiem i Cainem, który chciał mieć ją przy sobie ze względu na jej umiejętności.

Po bitwie w Święto Dziękczynienia w Perdido Beach, wiele dzieci zawdzięczało jej życie. Była największym bohaterem miasta, obok Sama Temple.

Mimo wszystko fakt, iż może uleczyć każdą ranę, stał się dla niej uciążliwy. Dzieci przychodziły do niej z każdą, nawet najmniejszą krzywdą. Lana postanowiła się więc przeprowadzić w bardziej odludne miejsce, jakim był hotel Clifftop. Mieszkała tam jedynie z psem Patrickiem. O jej obecnym miejscu zamieszkania wiedzieli jedynie Sam, Edilio, Astrid i Dahra Baidoo, którzy w nagłym wypadku mogli ją znaleźć.

Pokazała Albertowi, gdzie znajduje się złoto, aby ten mógł przetopić je na pociski. Jednak z chatki Jima Pustelnika ruszyła razem z Cookiem, który za to, że go uleczyła, był gotów oddać za nią życie, do kopalni. Tam, z jego pomocą, załadowała zbiornik z gazem na samochód, wjechała nim do sztolni i próbowała wysadzić Ciemność. Zamiast tego Gaiaphage wykorzystał ją, aby utworzyć sobie ciało. Później, pod wpływem Ciemności, strzeliła do Edilia, po czym uciekła z powrotem w głąb kopalni. Znaleźli ją tam Sam, Caine i Duck, którzy zniszczyli stwora i wyszli z nią na powierzchnię. Tam uleczyła Dianę, Edilia, Dekkę, Briannę i Sama, którzy odnieśli rany w walce Cieemnością, Drake'm i Penny.

Po śmierci Gaiaphage, Lana zamnkęła sie w sobie, zrobiła się strasznie nerwowa i zdenerwowana. Wiedziała, że Ciemność nie odeszła. Po pożarze pomagała Dahrze z poparzonymi dziećmi.

W Fazie Czwartej: Pladze Lana próbowała uleczyć dziecko chore na grypę, ale nie udało jej się. Według Dahry, wirus nauczył się z nią walczyć. Nie udało jej się również uleczyć Huntera, gdy tzw. karaluchy go zjadały od środka. Czuła się zrozpaczona, gdy kolejne dziecko umierało, a ona nie mogła mu pomóc.

Dopiero z Sanjitem lepiej sie poczuła, chociaż z początku ją tylko drażnił. Razem z nim i jego rodzeństwem pojechała za Samem nad Jezioro.

W Fazie Piątej: Ciemność Lana mieszka z Sanjitem i jego rodzeństwem w Hotelu Clifftop. Próbowała odtworzyć oczy Cigara, ale nie udało jej się. Potem chciała wyleczyć Taylor. Wtedy zauważyła, że za sprawą jakiejś mocy dziewczyna nie jest już ssakiem.

Cały czas czuła dotyk Gaiaphage w jej umyśle. W końcu zrozumiała, że Ciemność pragnie dziecka Diany, żeby się odrodzić. Chciała wybrać się nad Jezioro, żeby ją ostrzec. Nie mogła jednak, bo musiała zająć się ofiarami po ,,ataku" Penny oraz Cainem. Wysłała więc Sanjita, żeby ten dostarczył list do Sama.

Uleczyła złamane kości w dłoniach Caine'a i, razem z nim i Quinnem, czekała na Gaiaphage w mieście. Zamiast tego do Perdido Beach przybył Sam oraz Astrid.

Została odprawiona do miasta, gdy chciała iść z Cainem, Samem i Quinnem do Gaiapghage. Prawdopodobnie wróciła do Clifftop.

W "Fazie Szóstej: Światło" Sanjit postanawia, że Lana ma skończyć z paleniem papierosów. Sanjit schował jej paczkę, dziewczyna z tego powodu była bardzo niezadowolona. Lana co jakiś czas odwiedza Taylor i próbuje ją wyleczyć. Udaje jej się to z pomocą mutantki Sinder. W tej samej chwli wróciła również moc Taylor. Lana twierdzi że Taylor jest po części rośliną. Udaje jej się przyczepić dziewczynie nogi, a Sinder złącza je ze resztą ciała.

Gdy po ataku Gai dzieci przychodzą do niej, Uzdrowicielka ma pełne ręcę roboty. Nie wszystkich udaje jej się uratować. Pomaga Samowi, który został poważnie ranny w walce z córką Diany i namawia Astrid, by porozmawiała ze swoim bratem. Walczy z Gaią, odcinając jej dostęp do swojej mocy.

Po skończeniu ETAP-u Lana odwiedza Astrid i Dianę w szpitalu. Opowiada im, że straciła swoją moc i jest to dla niej ulgą. Na pytanie Diany "Napuścili na ciebie psychiatrów?" odpowiedzała: "Próbowali. Ale nie sądzę, że szybko wrócą".

Jej planem dna resztę życia jest: "Jeść, spać, bawić się z psem".

MocEdytuj

Tumblr lnm95ppdnM1qfqk3no1 500

Lana używająca mocy (zwiastun ,,Fazy Czwartej: Plaga")

Lana posiada moc uzdrawiania. Potrafi uleczyć siebie oraz innych, jednak czasem zajmuje jej to wiele czasu - im poważniejsza rana, tym dłużej się leczy. Jej zdolność jest ograniczona, bowiem nie może uleczyć wad psychicznych, ani wrodzonych. Nie jest w stanie wyleczyć także nałogu ani głodu. Nie wiadomo, ile kresek ma w skali mierzenia mocy Diany, lecz prawdopodobnie trzy.