FANDOM

Wielki Skok Mary - wydarzenie opisane w "Fazie Trzeciej: Kłamstwa". Jego nazwę wymyślił Howard Bassem. Wielki Skok Mary odbył się w dniu piętnastych urodzin Mateczki Mary - 26 maja. Udział w skoku brała cała grupa przedszkolaków, która na końcu została ocalona przez Briannę oraz Dekkę.

PrzebiegEdytuj

Lies by Michael Grant - Official UK book trailer

Nerezza, która w dużym stopniu była winna Skokowi

Mary Terafino (zwana również Mateczką Mary), za namową Nerezzy (wysłanniczki gaiphage), poszła do prorokini (Orsay Pettijohn), która powiedziała jej to, o czym tylko Mary wiedziała. Pod choinkę jej brat dostał jej wymarzony prezent - deskorolkę. W tamtym momencie Mary zaczęła wierzyć w każde słowo Orsay, mówiącej, iż widzi sny spoza ETAP-u. Później przekonana, że za barierą czeka na nią matka i rodzice wszystkich dzieci postanowiła razem z wszystkimi przedszkolakami skoczyć z klifu. Gdy razem z nimi stała na zboczu klifu przpomniała sobie słowa Nerezzy, aby upewnić się iż to wszystko jest prawdą:

"Prorokini widziała, że wszyscy przeżyjemy czas wielkiej udręki. Nadejdzie on niebawem. A wtedy Mary, wtedy pojawią się demon i anioł. I w czerwonym zachodzie słońca znajdziemy wybawenie."

Później z łatwością przkonywując dzieci, które ufały jej bezgranicznie, zobaczyła swoja matkę, piękniejszą niż kiedykolwiek. Kobieta zaczęła przekonywać Mary aby odeszła razem z nią, na co Mary na chwilę zaprotestowała mówiąc:

"Te maluchy... Moje dzieci..."

Kusiciel odpowiedział:

"Ich mamy są ze mną. Wyprowadź je z tego strasznego miejsca, Mary. Uwolnij je."

Wtedy Mary skoczyła, ciągnąc za sobą dzieci. Spadając, wciąż próbowała stawiać kroki. Potem zniknęła. Dzieci lecące w dół na skały nagle w połowie drogi uderzyły w coś, a potem sturlały się na plażę. W ostateczności na ratunek przybiegły im Dekka i Brianna, którym udało się ocalić przedszkolaki od niechybnej śmierci.